092600107 info@letterbox.fi

Lehdet

Vahva vaihtoehto ja tehokas täydentäjä.

8-kaupunkia/kuntaa, 27 paikallislehteä

LetterboxMedia on osa LetterboxDirectMarketing (LDM) tuoteperhettä.

Tavoitat ostovoimaisen pääkaupunkiseudun ja kehyskuntien ydinalueet tehokkaasti kohdentaen paikallisen lehden sivuilla.

Kokoa omaan pakettiisi  liiketoimintasi ydinalueiden julkaisut tai kokeile ilmoituksesi tehoa uudella asuinalueella.

Peittopaketillamme tavoitat Metropolialueen ostovoimaisimmat ydinalueet erittäin kilpailukykyiseen hintaan.

Kuvaesitys vaatii JavaScriptin.

 

Ilmestymisaikataulu 2017
Ilmestymisaikataulu 2017

Mediatiedot 2017
Voit avata lehtikohtaiset mediakortit 2017 tai siirtyä lehtien verkkosivuille alla olevista linkeistä.
Avatun mediakortin voit tallentaa omalle koneellesi pdf-tiedostona tai tulostaa tulostimeesi.

Helsinki: 

Hellas-lehti Mediakortti 2017 / Hellas-lehti.net
itis-lehti Mediakortti 2017 / itis-lehti.net
Malmi-lehti Mediakortti 2017 / Malmi-lehti.net
Kannelmäki-lehti Mediakortti 2017 / Kannelmäki-lehti.net
Munkki-lehti Mediakortti 2017 / Munkki-lehti.net
Kontula-Vesala-lehti Mediakortti 2017 / Kontula-lehti.net
Kaivopuisto-Ullanlinna-lehti Mediakortti 2017 / Kaivopuisto-lehti.net
Mansku-lehti Mediakortti 2017 / Mansku-lehti.net
Linjat-lehti Mediakortti 2017 / Linjat-lehti 
Pakila-Oulunkylä-lehti Mediakortti 2017 / Pakila-Oulunkylä
Konala-Pitäjänmäki-lehti Mediakortti 2017 / Konala-Pitäjänmäki
Länsituuli-lehti Mediakortti 2017 / Länsituuli-lehti

Espoo/Kauniainen:

Espoonkeskus-lehti Mediakortti 2017 / Espoonkeskus-lehti.net
Espoonlahti-lehti Mediakortti 2017 / Espoonlahti-lehti.net
Leppävaara-lehti Mediakortti 2017 / Leppävaara-lehti.net
Lippajärvi-lehti Mediakortti 2017 / Lippajarvi-lehti.net
Molari-lehti Mediakortti 2017 / Molari-lehti.net
Tapiola-lehti Mediakortti 2017 / Tapiola-lehti.net

Vantaa:

Hakunila-lehti Mediakortti 2017 / Hakunila-lehti.net
Korso-lehti Mediakortti 2017 / Korso-lehti.net
Myyrmäki-lehti Mediakortti 2017 / Myyrmäki-lehti.net
Tammisto-lehti Mediakortti 2017 / Tammisto-lehti.net
Tikkurila-lehti Mediakortti 2017 / Tikkurila-lehti.net

Uusimaa:

Järvenpää-lehti Mediakortti 2017 / Järvenpää-lehti.net
Kerava-lehti Mediakortti 2017 / Kerava-lehti.net
Nurmijärvi-lehti Mediakortti 2017 / Nurmijarvi-lehti.net
Tuusula-lehti Mediakortti 2017 / Tuusula-lehti.net

 

Toimitukselliset ilmoitukset

Toimitukselliset ilmoitukset noudattavat lehden yleisilmettä ja ne tehdään joko asiakkaan toimittaman teksti- ja kuva-aineiston pohjalta tai toimittajamme toimesta.

Toimitukselliset ilmoitukset Mediakortti

Ota yhteyttä mediamyyntiimme: myynti@letterbox.fi tai soita 09-2600107

 

Lukijat numeroiden takana
Lukijatutkimus syksy 2014

Lehtien yhteismediatiedot 2016 esite
Yhteismediatiedot 2016

 

Ilmestymisaikataulu 2017
Ilmestymisaikataulu 2017

 

Jätä oma ilmoitustilauksesi kätevästi netissä:
Siirry ilmoitustilauksen tekemiseen

 

Valmiin lehti-ilmoituksen tekeminen

Kaikki valmis ilmoitusaineisto tulee toimittaa pdf-tiedostona sanomalehtiasetuksin ilmoitettuun määräaikaan mennessä osoitteeseen taitto@letterbox.fi. Viestin otsikkoon 1) lehden nimi 2) ilmestymisnumero 3) ilmoittajan nimi 4) ilmoituksen koko.

Tarkemmat tekniset ohjeet voit ladata tästä:
Lataa ilmoitusvalmistusohjeet

 

Vastuu virheistä

LetterboxMediat ei vastaa ilmoittajalle mahdollisesti aiheutuvasta vahingosta, jos ilmoitusta ei julkaista tuotannollisista tai muista syistä johtuen. Jos ilmoitusvedosta ei ole määräaikaan mennessä kuitattu hyväksytyksi, vastuu mahdollisesta virheestä on ilmoittajan. LetterboxMediat ei vastaa epäselvistä käsikirjoituksista tai puhelimessa sattuneista väärinkäsityksistä johtuneista painovirheistä, eikä anna hyvitystä vähäisestä painovirheestä, joka ei vaikeuta ilmoituksen käsittämistä eikä vähennä sen mainosarvoa.
LetterboxMedioiden vastuu virheistä rajoittuu korkeintaan ilmoituksen hintaan. Huomautukset on tehtävä 7 päivän kuluessa ilmoituksen julkaisemisesta.

Muilta osin noudatetaan yleisiä kauppa- ja toimitusehtojamme:
Kauppa- ja toimituehdot

 

TUTKIMUS TUKEE ILMOITTELUA OMASSA PAIKALLISLEHDESSÄ:

Tehdyn tutkimuksen mukaan ihmiset haluavat seurata oman asuinalueensa asioita omasta nimenomaan paikallislehdestä. Tämä tekee paikallislehdistä myös erinomaisia ilmoitusvälineitä.

Tuttuja ihmisiä kommentoimassa paikkakunnan asioita, tuttu ruokakauppa lehtikuvan taustalla ja oman lapsen nimi paikallisen urheiluseuran kilpailutuloksissa. Paikallislehdet kertovat niistä asioista, joita muut mediat eivät käsittele, ja myös tarjoavat seudun asukkaille kanavan nostaa epäkohtia esille.

Suomessa ilmestyy pitkälti yli sata paikallislehteä, joista jokainen on oman alueensa luetuimpien lehtien kärkipäässä. Kärkimedian teettämästä tuoreesta tutkimuksesta käy ilmi, että paikallisuus on lukijoiden mielestä yksi sanomalehden vahvuuksista.

– Sanomalehden paikallisuus merkitsee lukijoille tuttuutta: tuttuja naamoja, yrityksiä, paikkoja ja asioita. Paikallislehti on omalta osaltaan mukana luomassa yhteisöllisyyden tunnetta, kertoo tutkimusjohtaja Kati Alavuo tutkimuksen tehneestä Nero Partners Oy:stä.

Oman asuinseudun paikallislehti on korvaamaton kanava alueen tapahtumien seuraamiseen. Helsingin Sanomien päätoimittaja Riikka Venäläinen muistuttaa, että paikallislehti on monesti ainoa media, joka käsittelee juuri sen alueen asioita.

– Ihmiset ovat ylipäänsä hirvittävän kiinnostuneita oman kotikuntansa, -kaupunkinsa tai –kaupunginosansa kuulumisista. He haluavat tietää, miten lähiseudun palvelut on hoidettu, miten niitä rahoitetaan, mitä lähiseudulla tapahtuu, mistä asioista puhutaan ja niin edelleen, Venäläinen sanoo.

Paikallista kansalaisjournalismia

Paikallisuuden arvo on noussut sanomalehdissä viime vuosien aikana: paikallislehdet ovat meillä elinvoimaisia, niitä luetaan ahkerasti ja niissä mainostetaan paljon. Riikka Venäläinen uskoo arvostuksen kasvavan entisestään.

– Paikallislehdillä on mahdollisuus tehdä sellaista paikallisjournalismia, jolla voidaan vaikuttaa asioihin. Jos lukijat huomaavat kotiseudullaan jotain epäkohtia, niistä kerrotaan hanakasti myös toimittajille, jotta asia nostettaisiin esille ja jotain alkaisi tapahtua, Venäläinen sanoo.

– Ihmiset kaipaavat sitä, että joku penkoo näitä asioita, ja paikallinen media on se, joka pystyy parhaiten arvioimaan lähialueen tapahtumia.

Verkko ja sosiaalinen media ovat jo nyt lisänneet journalismin monisuuntaisuutta, ja saman suunnan uskotaan jatkuvan. Esimerkiksi valtaosa juttuvinkeistä tulee toimituksiin jo nyt verkon kautta.

– Verkossa on paljon käyttämätöntä potentiaalia lukijoiden osallistamisessa ja havainnoimisen hyödyntämisessä. Verkon käyttämiseen liittyy tietysti moderoinnin vaatimus, mutta toisaalta se tarjoaa välitöntä vuorovaikutusta.

Lisätietoja tutkimuksesta:

Kati Alavuo, kati.alavuo@nero.fi

Kärkimedian toukokuussa 2012 teettämään, Nero Partners Oy:n tekemään laadulliseen mediankäyttötutkimukseen haastateltiin yhteensä 50 henkilöä.