Viesti on sinun – me toimitamme sen perille
Letterbox tekee postiluukkujakelua monimuotoisesti. Tavoitteenamme on välttää asiakkailtamme turhat kustannukset tuottamalla jakelu kulloinkin tarkoituksenmukaisimmalla tavalla.
Jakeluverkkomme kautta jaat tiedotteet ja esitteet kotitalouksiin ja yrityksiin. Voit kohdistaa lähi- tai kohdealueesi tarkasti jakopiirikarttojemme avulla tai voit valita 20 suurinta kaupunkia peittojakeluun.
Kotitalousjakelut neljässä tuotekategoriassa
Suuraluejakelu
Suuraluejakelu on edullisin jakelumuoto ja tuotteena tyypillisesti kappalemäärään perustuva massamainostuote. Jakelun voi kohdistaa suuralueittain ja tyypillisesti yksi suuralue kattaa 40-50% maantieteellisen alueen kotitalouksista.
Esimerkki: Polkupyörämaahantuojalla on 10.000 kpl valmistajan toimittamia pyöräesitteitä. Maantieteellinen kohdistaminen ei juurikaan tuota kustannuslisää vastaavaa lisäarvoa, vaan esite voidaan jakaa edullisimmassa hintaluokassa haluttuun suuralueeseen esim. Länsi-Helsinki.
Postinumero- tai kaupunginosakohdistaminen
Jakelu voidaan kohdistaa kattamaan kaikki tietyn kaupunginosan tai postinumeroalueen kotitaloudet. Perinteiset postinumeroalueet ovat ajansaatossa usein käyneet maantieteellisesti epätarkoituksenmukaisiksi kohdistusvälineiksi ja siksi on usein perusteltua valita kaupunginosakohdistaminen postinumerokohdistamisen sijaan.
Esimerkki: Uusi kuntosali avataan Laajasalossa. Avajaismarkkinointiin liittyvä esitesuorajakelu kohdistetaan Laajasalon kaupunginosan kotitalouksiin postinumerosta riippumatta.
Katuosoitekohdistaminen
Jakelu voidaan toteuttaa vain tietyllä tai tietyillä kaduilla suoritettavaksi. Tällöin vältytään turhilta kontaktikustannuksilta.
Esimerkki: Kiinteistönvälittäjä markkinoi tietyssä osoitteessa kaupan olevaa huoneistoa lähialueilla katuosoitepohjaisesti.
Osoitepohjainen jakelu
Jakelu suoritetaan asiakkaalla olevan osoitteiston perusteella. Jos tuote on vakio esim. jäsenlehti, ei erillistä osoitepainatusta tuotteeseen tarvita, vaan jakelu suoritetaan osoiterekisterin perusteella.
Esimerkki: Apteekki jakaa Apteekki-lehden kanta-asiakkaina oleville asiakkailleen.
Muut jakelun kohdistustavat
Kohdistamme jakeluja myös demograafisten tekijöiden perusteella. Kampanjakohdistuksessa käytämme Tilastokeskuksen tietojärjestelmiä.
Säteittäin kohteesta ulkoneva jakelu. Käyttökelpoinen esimerkiksi kauppakeskuksen markkinoinnissa, jossa asiakasvirtojen odotetaan pääosin tulevan kuluttajatutkimusten mukaisesti tietyn kilometrimäärän säteellä kauppakeskuksesta.
Premium palvelut – LetterTrack
Tarvitessasi tarkasti raportoitavaa jakelua, ovat käytössäsi Premium ja Premium+ -jakelumme, jotka toteutetaan hyödyntäen LetterTrack GPS-pohjaista jakeluseurantajärjestelmäämme. Premium jakeluista saat tarkat tiedot jakelun etenemisestä ja perille menosta. Premium+ palveluluokassa voit seurata jakelutyösi etenemistä reaaliaikaisesti!