Tänä päivänä monet käyttävät netin hakupalveluja – kuten Googlea – tarvitsemansa palvelun tai tuotteen etsimiseen. Kun potentiaaliset asiakkaasi ryhtyvät etsimään yrityksesi tarjoamia tuotteita tai palveluja netin hakukoneiden avulla, olet kuitenkin jo auttamattomasti myöhässä.
Kilpailet näyttöruudulla kymmenien tai jopa tuhansien muiden toimittajien joukossa käytännössä hakukoneenmäärittelemän etusivutarjonnan kanssa. Toiselle, kolmannelle tai neljännelle, jne. sivulle ei yleensä enää kukaan vaivaudu. Mieti vaikka omaa käyttäytymistäsi vastaavassa tilanteessa? Tai vielä parempi -kokeile itse muutamilla hakusanoilla kuten ”autoliikkeitä”, ”kampaamoja”, kiinteistönvälittäjiä”.
Saatat sijoittaa isoja summia nettisivujesi tekemiseen, ylläpitämiseen ja hakukoneoptimointiin, mutta niin tekevät kaikki varteenotettavat kilpailijasikin.
Miten siis varmistan asiakkaiden valitsevan minun yritykseni kilpailijoitteni sijaan?
Olemalla askeleen verran edellä!
Ainoa tapa on varmistaa jo etukäteen, että potentiaalinen asiakkaasi kirjoittaa yrityksesi nimen selaimensa hakukenttään.
Tähän Letterbox tarjoaa täsmätehokkaita suoramarkkinoinnin kokonaisratkaisuja omassa jakeluverkossa kautta maan.
Googlekin käyttää suoramainontaa
Myydäkseen mahdollisimman tehokkaasti omaa palveluaan -eli Google-mainontaa- käyttää Google omassa markkinoinnissaan printattua kohdistettua suoramainontaa.
Älä anna asiakkaittesi tehdä ostopäätöstään hakutulosten perusteella. Ohjaa heidät sivuillesi jo ennen kuin he edes suunnittelevat nettiyhteyden avaamista. Tarjoa heille muistiinpainuva mainoskampanja.